Jak pominąć przeładowanie informacjami i skupić się tylko na tym, co istotne

Łatwo jest zostać przytłoczonym ilością informacji dostępnych na wyciągnięcie ręki. A więcej informacji często nie przekłada się na skuteczniejsze działanie. Pomyśl o tym: według Unsettle.org tracimy do 75% informacji, których się nauczyliśmy, jeśli nie wykorzystamy ich natychmiast. Jak wiele z tego, czego się nauczyłeś, faktycznie wykorzystujesz?

Ograniczenie źródeł informacji do tych, które dostarczają najbardziej wartościowych danych jest kluczowe. Nie powinniśmy również zapominać o wykorzystaniu metod jakościowych, począwszy od pomiaru satysfakcji pracowników, poprzez oceny wydajności, aż po podejmowanie decyzji.

 

Skup się na danych wysokiej jakości

Kuszące jest zbieranie informacji dla samego zbierania. Łatwo jest pomylić zbieranie faktów z "załatwianiem spraw".

Na przykład, raz w roku możesz przeprowadzić wśród swoich pracowników ankietę, aby ocenić ich zadowolenie. Chcesz być dokładny, więc pytasz o każdy temat, jaki przychodzi Ci do głowy - czas urlopu, technologię, współpracowników, pasję do pracy itp. Następnie spędzasz godziny na przeglądaniu raportów, próbując wyłowić sens z góry danych. Ale takie podejście ma swoje problemy.

  • Pracownicy mają tendencję do brania pod uwagę tylko tego, co wydarzyło się ostatnio, a nie w ciągu całego roku.
  • Możesz również uzyskać wypaczony obraz tego, jak czują się Twoi pracownicy, ponieważ odpowiedzi udzielą tylko ci, którzy są skłonni poświęcić czas na wypełnienie długiego kwestionariusza
  • Twoi pracownicy mogą pomyśleć, że tak naprawdę nie zależy Ci na ich zaangażowaniu, jeśli pytasz ich o zdanie tylko raz w roku
  • Nie możesz szybko reagować na dane, ponieważ ich przetwarzanie wymaga czasu.

Zamiast tego, rozważ wykorzystanie narzędzia do ankietowania, które pyta pracowników o ich opinię na temat jednego lub dwóch pytań raz w tygodniu. Generuj jasne, konkretne pytania, które odnoszą się do aktualnych problemów i upewnij się, że regularnie zmieniasz pytania. W ten sposób uzyskasz jasną, natychmiastową odpowiedź i będziesz mógł odpowiednio zareagować.

 

Metody jakościowe

Wraz z rozwojem analityki, kuszące jest, aby dać się wciągnąć w styl zarządzania oparty wyłącznie na danych. Lubimy racjonalność i zimną logikę liczb.

Jednak nie wszystko, co ważne, jest mierzalne. Stosowanie subiektywnych metod również przynosi rezultaty.

Poświęcanie czasu

Jednym ze sposobów, aby dowiedzieć się więcej o pracownikach jest po prostu spędzanie z nimi więcej czasu. Jeśli chcesz, aby ocena wyników pracy była bardziej efektywna lub chcesz pokazać, że zależy Ci na zadowoleniu pracownika, spotkania jeden na jeden są najlepszym rozwiązaniem. Inwestowanie czasu w swoich pracowników świadczy o Twoim zaangażowaniu.

Obecność w codziennym życiu biura dostarcza również bogatych danych jakościowych. Możesz zobaczyć, kto się dogaduje z ludźmi, a kto nie. Możesz zobaczyć, jak bardzo pracownicy są zaangażowani w swoją pracę. Czy wykonują tylko wysoce ustrukturyzowane, obowiązkowe zadania, czy też pracują niezależnie i wymyślają własne rozwiązania?

To samo dotyczy informacji zwrotnych od klientów. Nie ograniczaj się do zbierania ankiet - porozmawiaj z klientami o ich doświadczeniach. Rozmowa z jednym klientem, który wyraża konkretne problemy związane z Twoim produktem, może mieć decydujące znaczenie.

W rzeczywistości do podejmowania rozsądnych decyzji potrzebne są zarówno dane jakościowe, jak i ilościowe. Jednak wraz z rosnącym trendem korzystania wyłącznie z obiektywnych informacji, łatwo jest zapomnieć o ważnych informacjach jakościowych.