Edukacja korporacyjna jako klucz do sukcesu w biznesie

Pracownicy są kluczem do sukcesu każdej firmy, która chce konkurować na współczesnym rynku. Dobrze wykształceni i przeszkoleni pracownicy zwiększają produktywność i wydajność firmy, podczas gdy ich słabo radzący sobie odpowiednicy wytwarzają produkty niskiej jakości, stosując przestarzałe taktyki i wymagając nadmiernego nadzoru.

Pomimo rosnącej liczby dowodów wskazujących na wartość szkoleń i rozwoju pracowników, wiele małych firm kuleje z zespołem, któremu brakuje niezbędnych umiejętności i wiedzy. Dlaczego? Ponieważ chcą zminimalizować wydatki. Nie popełniaj takiego błędu w swojej firmie. Zamiast tego przeczytaj poniższe powody, dla których edukacja korporacyjna ma znaczenie i poznaj kilka sposobów na rozpoczęcie jej wdrażania.

Dlaczego edukacja ma znaczenie

Rozwój zawodowy

Współcześni pracownicy nie chcą długo pozostawać na stanowisku, które nie oferuje żadnych możliwości rozwoju. Po pewnym czasie każdy, kto nie ma nadziei na przyszłość u obecnego pracodawcy, będzie szukał nowej pracy. Zapewnienie możliwości szkoleniowych dla swojego zespołu pokazuje, jak bardzo cenisz swoich pracowników, dając im jednocześnie powód do optymizmu na przyszłość.

W międzyczasie, wzmacnianie istniejących umiejętności i rozwijanie nowych wzbudzi w pracownikach pewność siebie. Da im to również możliwość poprawy wyników w ich obecnej pracy, jak również przygotuje ich do przyszłego awansu. Ostatecznie, cały personel będzie czuł się bardziej zadowolony i zmotywowany do pracy.

Zwiększona satysfakcja i produktywność

Pracownicy, którzy są zadowoleni z nowo nabytych umiejętności są zadowolonymi pracownikami. Z pewnością są oni bardziej zadowoleni niż ci, którzy pracują w środowisku, w którym panuje stagnacja. A wszyscy wiemy, że zadowoleni pracownicy stają się bardziej produktywni. Dlatego na dobrze wyszkolonej kadrze skorzysta cała Twoja firma - nie tylko każdy pracownik będzie w stanie podołać szerszemu zakresowi obowiązków, ale również będzie to robił z większym zapałem.

Co więcej, aktualna wiedza i zaawansowane możliwości Twoich pracowników dostarczą innowacyjnych pomysłów i nowych rozwiązań, na które sam nigdy nie wpadłbyś. Z drugiej strony, jeśli nie zaangażujesz swojego zespołu w możliwości edukacyjne, Twoja firma będzie cierpieć z powodu niskiego morale i apatii, co doprowadzi do problemów z wydajnością.

Niższa rotacja pracowników

Unikaj myślenia, że kształcenie pracowników czyni ich pierwszymi kandydatami dla innych pracodawców. Zamiast tego zdaj sobie sprawę, że zadowoleni pracownicy stają się lojalnymi pracownikami. Ostatecznie, firmowe programy szkoleniowe i rozwojowe zwiększą retencję pracowników i pozwolą Twojej firmie zgromadzić ogromny zasób wiedzy i talentów, które pomogą Ci pokonać groźną konkurencję.

Badania pokazują, że 80% pracowników, którzy korzystają ze szkoleń i możliwości rozwoju, wysoko ocenia swoich pracodawców i czuje się komfortowo, mając dostępną ścieżkę kariery. To z pewnością brzmi jak marzenie każdego pracodawcy.

Co należy zrobić

Teraz już wiesz, dlaczego powinieneś wdrożyć edukację korporacyjną. W odpowiedzi na wymienione powody, dla których warto realizować strategię edukacyjną, możesz skorzystać z poniższych wskazówek, aby rozpocząć program szkoleń i rozwoju.

Wyjaśnij wszystko pracownikom

Po pierwsze, zaangażuj się w stworzenie otwartej relacji z pracownikami i zakomunikuj im swoje zamiary dotyczące rozwoju programu szkoleniowego i edukacyjnego. Wyjaśnij pracownikom, jak ważne jest ciągłe szkolenie, a także zwróć uwagę na ich ambicje związane z przyszłymi stanowiskami, aby zmotywować ich do uczestnictwa. Pracownicy, którzy rozumieją powody i możliwości związane ze szkoleniami, chętnie się w nie zaangażują.

Przygotowanie do działań edukacyjnych powinno obejmować dokładny przegląd każdego stanowiska w firmie oraz umiejętności, wiedzy i zdolności wymaganych do wykonywania każdego z nich. Uzbrojony w taką wiedzę, możesz zapewnić odpowiednie działania szkoleniowe, które przyczynią się do realizacji misji firmy.

Wybierz odpowiednie metody

Spraw, aby Twój program edukacyjny był zróżnicowany i ekscytujący poprzez wykorzystanie wielu technologii i metod nauczania pracowników. Jeśli to przekracza Twoje zasoby, wybierz jedną metodę, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Na przykład, możesz skorzystać z zasobów branżowych i stowarzyszeń handlowych, aby dać pracownikom szansę uczenia się od doświadczonych profesjonalistów w żywym środowisku, w którym znajdują się ich rówieśnicy z innych firm i sektorów.

Podobnie, pracownicy wyższego szczebla mogą organizować wewnętrzne szkolenia dotyczące konkretnych stanowisk, które mają bezpośredni wpływ na sposób, w jaki pracują obecnie Twoi pracownicy. Istnieje również wiele możliwości szkoleniowych opartych na technologii, takich jak otwarte kursy online (Massive Open Online Courses - MOOC) i strony internetowe poświęcone szkoleniom. Te internetowe zasoby zapewniają tanie i dostępne możliwości edukacyjne, które mogą przyczynić się do Twoich wysiłków szkoleniowych. Inną opcją jest zachęcanie ich do ubiegania się o MBA online. Istnieje wiele różnych możliwości, upewnij się tylko, że przeprowadziłeś badania przed wybraniem konkretnej metody.

Ocena programu i prośba o informację zwrotną

Nie oczekuj, że Twój program szkoleń i rozwoju będzie działał na autopilocie. Zamiast tego należy stale oceniać skuteczność różnych narzędzi szkoleniowych stosowanych w firmie i w razie potrzeby dostosowywać program, aby uzyskać lepsze wyniki. Zwracaj uwagę na opinie pracowników i dostosowuj swoją strategię szkoleniową tak, aby uwzględniała ich sugestie i łagodziła krytykę. Informacje zwrotne od pracowników są bardzo pomocne w ulepszaniu danego programu lub metody - to właśnie pracownicy z nich korzystają.

Stwórz program motywacyjny, który zmotywuje pracowników do ukończenia kursów i wykorzystania nowych umiejętności w pracy. Możesz nagrodzić pracowników, którzy po ukończeniu kursów szkoleniowych stali się bardziej produktywni i wydajni, dzieląc się z nimi zwiększonymi zyskami, jakie Twoja firma uzyskała dzięki ich wysiłkom.

Wnioski

Zapewnienie możliwości kształcenia dla swojego zespołu zwiększa konkurencyjność firmy, dając jednocześnie pracownikom szansę na przygotowanie się do przyszłych możliwości w firmie. Wkrótce uznasz, że edukacja korporacyjna jest kluczem do Twojego sukcesu, więc upewnij się, że stale poszukujesz nowych narzędzi i technik edukacyjnych.

Pobierz eBook i poznaj praktyczne pomysły na zaprojektowanie działań angażujących pracowników dla Twojego zespołu!

Zdjęcie na licencji Depositphotos.com