Co musisz wiedzieć o outsourcingu HR

Koncepcja outsourcingu funkcji HR w Twojej firmie, której wartość do 2020 roku ma przekroczyć 53,9 miliarda dolarów, jest popularnym i wartym rozważenia pomysłem.

Wraz z rosnącą liczbą firm prowadzących działalność w podróży, jak również rosnącą liczbą startupów, które rozpoczynają działalność w domu, przekazanie tych obowiązków dedykowanej firmie może być nawet istotnym elementem modelu biznesowego.

Korzyści z outsourcingu

Źródło obrazu

Zewnętrzne zarządzanie zasobami ludzkimi może być dobrodziejstwem dla startupów, które chcą wyrobić sobie markę. Poprzez sięgnięcie do puli weteranów i mistrzów HR, nawet tymczasowo, można uruchomić swój początkowy spis talentów i rozpocząć pokonywanie innych przeszkód do prowadzenia udanego biznesu.

Będziesz mieć lepszą kontrolę nad zgodnością od samego początku. Chociaż może to nie być problem między dwoma lub trzema pracownikami, tych, którzy specjalizują się w tej dyscyplinie są koniecznością dla każdej firmy, która ma nadzieję na utrzymanie pozytywnej reputacji w 21 wieku. Outsourcing tej odpowiedzialności daje nawet możliwość zbadania swoich opcji, wypróbowania różnych oficerów zgodności i wykuwania silnych relacji na przyszłość.

Agencje outsourcingowe mają również dostęp do najnowszych osiągnięć technologicznych, które mogłyby być niedostępne dla przeciętnego konsumenta lub zbyt drogie dla początkującego właściciela firmy, aby sobie na nie pozwolić. Takie systemy, które zazwyczaj charakteryzują się możliwościami przetwarzania dużych ilości danych, analityką nowej generacji i uczeniem maszynowym, mogą dać Ci znaczącą przewagę nad konkurencyjnymi startupami, a nawet niektórymi profesjonalistami z branży.

Wszystkie te rzeczy dają Ci możliwość skupienia się na innych obszarach Twojej działalności, takich jak badania rynku, rozwój produktu, reklama, zapewnienie jakości i obsługa klienta, zamiast martwić się o szczegóły techniczne i mikrozarządzanie związane z wewnętrznym HR.

Rozpoczęcie procesu

Proces outsourcingu funkcji HR w Twojej firmie - czy to w imieniu początkującego przedsiębiorstwa, czy uznanej marki - jest znacznie łatwiejszy niż wdrożenie własnego działu HR.

Pierwszy krok obejmuje zazwyczaj wstępną rozmowę oraz dogłębny audyt obecnego modelu biznesowego i struktury firmy. To nie tylko daje agencji możliwość zidentyfikowania wszelkich zagrożeń i obaw, ale także daje im pomysł na to, jak postępować z wdrożeniem HR na pełną skalę.

W większości przypadków, przedstawiciel agencji skontaktuje się z Tobą, aby poprowadzić Cię przez proces. Zazwyczaj będziesz miał pełną kontrolę nad specyfiką partnerstwa, w tym włączenie wszelkich dodatkowych lub dodatkowych usług, jak również stały kontakt z tymi, którzy zostali przypisani do konta.

Nie tylko zapewnia to osiągnięcie natychmiastowych celów i potrzeb, ale będziesz również wiedział, do kogo się zwrócić, gdy Twoja firma rośnie, a Twoje wymagania dotyczące personelu ewoluują.

Zadania najczęściej zlecane na zewnątrz

Niektóre obowiązki i zadania związane z HR są częściej zlecane na zewnątrz niż inne. Według Society for Human Resource Management, 401(k) administracji i pomocy pracowniczej / doradztwo są związane jako najczęściej outsourcowanych funkcji. Inne obowiązki, które są często zlecane firmom zewnętrznym to planowanie emerytalne i rentowe, rekrutacja pracowników tymczasowych, badania przeszłości, szkolenia, coaching kadry kierowniczej i inne.

Ogólne administrowanie świadczeniami, w tym ubezpieczeniami pracowniczymi i zdrowotnymi, może mieć wpływ na firmy każdej wielkości. Według ADP Research, outsourcing tych obszarów może skutkować zwiększoną zgodnością z przepisami, większą efektywnością kosztową i lepszą integracją biznesową.

Analityka dotycząca siły roboczej również jest powszechnie zlecana na zewnątrz. Biorąc pod uwagę szybki rozwój technologii - w tym big data, współpracy online i cloud computing - przeciętnemu właścicielowi firmy lub przedsiębiorcy może być trudno sprostać tym wymaganiom samodzielnie.

Jednak biorąc pod uwagę, że prawie 40 procent małych firm w Stanach Zjednoczonych już skorzystało z chmury, a do 2020 roku liczba ta ma wzrosnąć ponad dwukrotnie, technologia ta stała się zbyt duża, aby dłużej ją ignorować. Niektóre małe i średnie przedsiębiorstwa posunęły się tak daleko, że uznały chmurę obliczeniową za najwyższy priorytet.

Osiąganie wewnętrznego wzrostu poprzez wykorzystanie zewnętrznych relacji

Choć może się to wydawać sprzeczne z intuicją, wiele małych i średnich firm osiągnęło ogromny wzrost wewnętrzny poprzez wykorzystanie wiedzy i usług swoich zewnętrznych partnerów.

Oprócz uwolnienia zasobów, które mogłyby być lepiej wykorzystane w innych obszarach działalności firmy, profesjonalne relacje, takie jak te, mogą zapewnić dostęp do bogactwa narzędzi i możliwości, które mogą wyróżnić Cię na tle konkurencji.

Pobierz białą księgę i dowiedz się, jak możesz stworzyć zintegrowane, angażujące doświadczenie pracowników za pomocą analityki personalnej!

Obrazek przez Pixabay