7 ról IT, których każda firma potrzebuje, aby być na bieżąco

Zagrożenia cybernetyczne są najbardziej niebezpieczne i potencjalnie katastrofalne finansowo dla współczesnych organizacji. Wraz z rozwojem internetu rzeczy, rosnącym wyrafinowaniem złośliwego oprogramowania opartego na sztucznej inteligencji oraz niezliczonymi nowymi sposobami prowadzenia działalności online, możliwości włamań i wyzysku są praktycznie nieograniczone.

Firmy teraz bardziej niż kiedykolwiek muszą poważnie myśleć o budowaniu silnego działu IT, który jest w stanie sprostać wyzwaniu. Mając to na uwadze, poniżej przedstawiamy 7 ról IT, których każda firma potrzebuje, aby być na bieżąco.

Specjalista ds. bezpieczeństwa cybernetycznego

W miarę jak technologia staje się coraz bardziej złożona, talenty złodziei często przerastają możliwości specjalistów ds. bezpieczeństwa w korporacjach. Świadczy o tym ilość udanych ataków. Wykwalifikowani i dobrze wyszkoleni inżynierowie cieszą się dużym popytem, ponieważ znaczenie cyberbezpieczeństwa wzrasta.

Organizacje potrzebują osób, które nabyły umiejętności w zakresie zabezpieczania sieci i ochrony systemów, komputerów i danych przed atakami, uszkodzeniami i/lub bezprawnym dostępem. Możesz zatrudnić specjalistę ds. cyberbezpieczeństwa poza swoją organizacją lub możesz zatrudnić osobę z chęciami i podstawowymi umiejętnościami, która obecnie pracuje w Twojej grupie IT i skierować ją na ścieżkę kariery związaną z cyberbezpieczeństwem. ścieżkę kariery w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego. Jest absolutnie możliwe, aby wyszkolić i stworzyć profesjonalistę w dziedzinie cyberbezpieczeństwa z własnych szeregów poprzez ukierunkowane szkolenia i rozwój.

Analityk/doradca działu wsparcia technicznego

Najbardziej znaczące role IT w firmie to analitycy help desk. Są oni twarzą wsparcia IT, odpowiadając na pytania, rozwiązując problemy i rozwiązując trudności, aby pracownicy byli wydajni, a klienci zadowoleni.

Analitycy help desk pełnią rolę strażników, identyfikując i zgłaszając wszelkie nieuchronne problemy lub zagrożenia bezpieczeństwa. W zależności od potrzeb mogą oni również rozwiązywać problemy z bardziej skomplikowanymi systemami i aplikacjami.

Specjaliści wsparcia technicznego, inżynierowie wsparcia technicznego i technicy helpdesku to inne nazwy analityków helpdesku. Analitycy help desk mogą pracować samodzielnie lub w zespole, w zależności od wielkości firmy, a zazwyczaj podlegają kierownikowi działu IT.

Technicy sprzętowi

Serwery i komputery są naprawiane i zarządzane przez techników sprzętowych. Odpowiadają oni za szeroki zakres zadań związanych z utrzymaniem komputerów i sieci, takich jak instalacja, aktualizacje, rozwiązywanie problemów, bezpieczeństwo i wsparcie, w celu utrzymania wysokiej jakości sieci i systemów komputerowych.

Chociaż technicy sprzętowi wykonują rutynowe obowiązki, takie jak aktualizacje systemu, nie należy ich pomijać. Wiele paraliżujących ataków, jak np. Spectre i Meltdownbyło spowodowanych nieaktualnymi poprawkami.

Technik sprzętu komputerowego może być również określany jako inżynier sprzętu lub specjalista ds. technologii informacyjnej. Mała korporacja może wymagać tylko jednego technika sprzętowego, podczas gdy ogromna firma z setkami urządzeń może wymagać kilku.

Analityk biznesowy

Analitycy biznesowi służą jako łącznik między zespołami biznesowymi i informatycznymi organizacji. Wykorzystują dane, procesy i informacje, aby sprostać wyzwaniom biznesowym i zapewnić bezproblemowe działanie inicjatyw informatycznych.

Chociaż poszczególne produkty różnią się w zależności od wymagań organizacji, analitycy biznesowi są odpowiedzialni za badanie procesów i procedur, identyfikowanie i dokumentowanie ulepszeń oraz skuteczne rozpowszechnianie ich w całej organizacji.

Mogą oni na przykład pomagać we wdrażaniu nowych rozwiązań informatycznych lub opracowaniu ram informatycznych, które pomogą w skalowaniu firmy. Będą również badać obecne środowiska IT i biznesowe w poszukiwaniu nowych sposobów na poprawę wydajności i obniżenie kosztów.

Inżynier sieci

Choć obaj zajmują się sieciami, administratorzy i inżynierowie sieci mają nieco inne obowiązki. Inżynierowie sieciowi są odpowiedzialni za budowanie i konstruowanie sieci, natomiast administratorzy sieci są odpowiedzialni za ich utrzymanie.

Administratorzy i inżynierowie sieci są dobrze zorientowani w strukturze informatycznej organizacji i wymaganiach sieciowych. Nie tylko zarządzają sieciami i monitorują je, ale także projektują je w celu umożliwienia przyszłej rozbudowy. Projektowanie i wdrażanie sieci fizycznych i bezprzewodowych, a także zapewnianie wydajności i wprowadzanie nowych technologii to typowe obowiązki inżynierów sieciowych.

Administratorzy sieci, menedżerowie sieci i architekci sieci to inne określenia specjalistów ds. sieci. Zazwyczaj inżynierowie sieciowi i administratorzy podlegają kierownikowi i powinni być zatrudniać z rozwagą.

Menedżer ds. inżynierii systemów

Systemy IT nie są już samowystarczalne. Są silne, trudne do administrowania i bardziej zależne od zewnętrznych dostawców, aplikacji i dostawców usług w chmurze. To właśnie tam może pomóc doskonały menedżer inżynierii systemów.

Menedżerowie inżynierii systemów są odpowiedzialni za systemy IT i infrastrukturę. Aby osiągnąć cele działu, oceniają wydajność, przedstawiają zalecenia i współpracują z zespołami IT i kierownikami projektów. Nadzorują również projektowanie i architekturę systemów rozwojowych.

Analityk systemów, projektant techniczny i specjalista ds. rozwiązań to podobne nazwy stanowisk. Praca kierownika ds. inżynierii systemów często obejmuje kierowanie zespołem inżynierów i innych specjalistów technicznych w celu rozwiązywania problemów i tworzenia rozwiązań wspierających infrastrukturę korporacyjną. Współpracują oni z członkami zespołu w zakresie zarządzania projektami, bezpieczeństwa, pomocy technicznej i zarządzania aktywami.

Kierownik projektu IT

Kierownicy projektów realizują projekty informatyczne, które przynoszą wartość dodaną firmie.

Są odpowiedzialni za wypełnianie luki pomiędzy wizją a realizacją, rozkładając wysokopoziomowe plany na konkretne kroki. Kierownicy projektów IT współpracują z różnymi działami, aby zapewnić, że inicjatywy są zgodne z celami biznesowymi. Odpowiadają za wszystko, od budżetu i zakresu po zarządzanie zadaniami.

Kierownicy projektów informatycznych, oprócz umiejętności i certyfikatów z zakresu zarządzania projektami, muszą rozumieć platformy techniczne i procesy właściwe dla danej firmy.

Kierownicy projektów IT ściśle współpracują z zespołami programistów i menedżerami biznesowymi w celu spełnienia wymagań projektowych od początku do końca. Zazwyczaj podlegają oni kierownikowi lub dyrektorowi.

Wniosek

Dział IT ma coraz większe znaczenie w dzisiejszym hiperpołączonym świecie pracy zdalnej. Cyberprzestępcy mają obecnie pole do popisu i istnieje poważny niedobór specjalistów IT, a w szczególności specjalistów ds. bezpieczeństwa cybernetycznego. Odpowiedzią jest solidniejszy i lepiej przemyślany zespół IT, obejmujący powyższe role i zestawy umiejętności, aby zapewnić optymalne działanie systemów i bezpieczeństwo danych firmowych.