5 strategii angażowania pracowników z pokolenia milenialsów

Jeśli mamy świadomość, że wszystko zmienia się wraz z nowymi pokoleniami, to z całą pewnością możemy stwierdzić, że Millennialsi są o wiele bardziej złożeni niż poprzednie pokolenia.

Zgodnie z definicją, millenialsi to osoby, które urodziły się w latach 1970-2000. Osoby te już na wczesnym etapie swojego życia oswajają się ze światem cyfrowym, dlatego też wykształcają specyficzne sposoby myślenia i zachowania, które przekładają się na inne potrzeby i oczekiwania względem miejsca pracy.

Przyjrzyjmy się, czym millenialsi różnią się od innych pokoleń:

  • Korzystają z technologii w lepszy i bardziej produktywny sposób. Aplikacje cyfrowe i błyskawiczna komunikacja zmieniają ich sposób pracy.
  • Inna dynamika społeczna i mentalność.
  • Milenialsi lubią wnosić swój wkład w miejsce pracy i pomagać innym kolegom w potrzebie.
  • Uwielbiają pracować w zespołach, a nie indywidualnie.
  • Chcą konstruktywnej i krytycznej informacji zwrotnej. Jeśli chodzi o nagrody, premie pieniężne nie są już tak efektywne jak kiedyś.

Pracodawcy, którzy chcą ich zatrzymać i zaangażować, muszą zrozumieć, jak ich stymulować.

W dzisiejszym artykule odkryjemy pięć skutecznych wskazówek, jak radzić sobie z pracownikami z pokolenia millenialsów:

1. Ustal oczekiwania

Jeśli chcesz, aby Twoja firma działała sprawnie, Ty i Twoi pracownicy musicie wiedzieć, czego oczekiwać od siebie nawzajem. Aby było to sprawiedliwe, zdecydowanie musisz upewnić się, że rozumieją, co oferujesz i czego oczekuje się od nich w zamian.

Dotyczy to nagród, awansów i innych możliwości, które możesz im zapewnić. Upewnij się również, że jako pracodawca nie stwarzasz niewłaściwych oczekiwań dotyczących równowagi między pracą a życiem prywatnym.

Jeśli coś obiecujesz, upewnij się, że to się stanie. Z drugiej strony, upewnij się, że są oni świadomi swoich obowiązków.

2. Zrozum swoich pracowników z pokolenia millenialsów

John Cranny, HR manager w Careers Booster, radzi pracodawcom, aby skupili się na ważnym aspekcie: zrozumieniu, jak myślą Twoi pracownicy, co ich stymuluje, co ich najbardziej martwi i jak możesz okazać się dla nich pomocny.

Aby zrozumieć millenialsów, sugerowałbym spędzić z nimi trochę czasu. Traktuj ich jak równych sobie i staraj się nauczyć od nich jak najwięcej. Prowadząc kilka ciekawych dyskusji, na pewno uda Ci się zebrać więcej wiedzy na temat ich sposobu myślenia i w efekcie stać się lepszym pracodawcą.

Inną alternatywą może być rozpoczęcie czytania specjalistycznych artykułów i książek na temat cech charakterystycznych dla millenialsów. Zdobądź wiedzę od osób, które już zgłębiły ten temat.

3. Zaoferuj im elastyczność

Dzisiejsze środowisko pracy i funkcjonalność szybko się zmieniają. Istnieją zaawansowane narzędzia i urządzenia, z których korzystamy na co dzień, Internet jest niezbędny, a także istnieje tendencja do wolności pracowników.

Ze względu na te czynniki, pracownicy milenialsi potrzebują pewnego stopnia elastyczności. Jako pracodawca powinieneś zadbać o to, aby ich potrzeby zostały zaspokojone.

Oto dobra rada: w zależności od potrzeb Twojej firmy, weź każdego pracownika na bok i wspólnie zastanówcie się, czy może on okazać się bardziej przydatny, jeśli zapewni mu się wystarczającą elastyczność.

Opcje takie jak praca w domu lub przychodzenie tylko na kilka dni w tygodniu mogą spowodować duże pozytywne zmiany w Twojej firmie. I to tylko dlatego, że niektórzy pracownicy pracują lepiej, jeśli mają większą kontrolę nad swoim czasem.

4. Stwórz zaangażowanie i pożądanie

Angażując swoich pracowników, możesz stworzyć więcej możliwości rozwoju dla swojej firmy. Millenialsi to utalentowani ludzie o dużej kreatywności, którzy starają się pracować jak najlepiej, jeśli tylko są zmotywowani.

Aby stworzyć niezbędne zaangażowanie, powinieneś najpierw poznać ich lepiej na poziomie osobistym. Następnie postaraj się odwołać do ich najbardziej palących potrzeb i pragnień. Tworząc działania i obiecując nagrody, które wzbudzą ich zainteresowanie, ich zaangażowanie wzrośnie.

5. Pomóż im się rozwijać i wzrastać

Możesz wybrać, czy chcesz być bezosobowym pracodawcą, czy zaangażowanym. Jako osoba wyższego szczebla i szef operacji, powinieneś traktować swoich pracowników z większym zainteresowaniem. Angażowanie się w ich rozwój osobisty i zawodowy jest więcej niż często produktywne dla Twojej firmy.

Pomyśl o tym. Ty (lub ktoś inny) poświęcisz czas na poprawę ogólnej jakości pracownika. Jeśli pracownik stanie się lepszy w tym, co robi, to Twoja firma również.

Większość pracowników milenialsów chce być lojalna wobec Ciebie, ponieważ daje im to poczucie bezpieczeństwa. Będą również chcieli wnieść swój wkład i pomóc tak bardzo, jak tylko potrafią. Dając im znać, że jesteś gotów pomóc im się rozwijać, tylko zwiększysz ich lojalność i zainteresowanie dla Twojej firmy.

Wnioski

Bycie pracodawcą nie jest łatwym zadaniem. Praca z pracownikami milenijnymi jest często zabawna i interesująca. Poznaje się sposób myślenia, działania, pracy itd. nowego pokolenia.

Bardzo ważne jest, aby zrozumieć, że pracownicy milenialni są bardziej złożeni niż ich poprzednicy. Jeśli potraktujesz ich odpowiednio, będziesz w stanie "dotrzeć" do nich i wykorzystać ich w najbardziej produktywny sposób.

Pobierz nasz eBook na temat trendów w nauczaniu i rozwoju i dowiedz się, jak technologia umożliwia ciągłe uczenie się w organizacjach.

Zdjęcie na licencji Depositphotos.com