4 strategie, dzięki którym dodatki dla pracowników będą mniej kosztować Twoją firmę

Pięćdziesiąt siedem procent osób twierdzi, że świadczenia i dodatki pracownicze są dla nich najważniejszymi czynnikami branymi pod uwagę przed przyjęciem pracy - wynika z badania przeprowadzonego przez Harris Poll na zlecenie Glassdoor. Glassdoor zebrał również badania dotyczące takich firm jak Netflix, która ogłosiła nieograniczony urlop macierzyński i ojcowski przez pierwszy rok po urodzeniu lub adopcji dziecka, czy Airbnb, która oferuje roczne stypendium w wysokości 2000 dolarów na podróżowanie w dowolne miejsce na świecie.

Jednak firmy, które nie mają wystarczających środków finansowych, by pozwolić sobie na benefity pracownicze, mogą wprowadzić innowacyjne rozwiązania w swoim planie wynagrodzeń. Nie wszystkie benefity mają wysoką cenę. Niektóre benefity pracownicze są nawet darmowe i mogą poprawić wyniki finansowe firmy.

Oto jak obniżyć koszty świadczeń dodatkowych dla pracowników i jednocześnie utrzymać ich wysoką retencję:

Oferuj urządzenia all-inclusive

Zapewnij pracownikom nowy smartfon, który ma wszystkie najnowsze funkcje i gwizdki. W przeciwnym razie pracownicy będą tracić czas na przełączanie się pomiędzy urządzeniami do użytku osobistego i służbowego. Użyj aplikacji takiej jak Time Catcher firmy Intuit dla systemu Android, aby śledzić, kiedy pracownicy faktycznie pracują nad swoimi projektami. Możesz również uprościć pomiary produktywności, skupiając się na ukończonych projektach, a nie na zarejestrowanych godzinach.

Aby walczyć z problemami bezpieczeństwa i kontrolować szkody, wybierz smartfon, który zawiera czujniki linii papilarnych i jest odporny na upadek i wodę. Na przykład Samsung Galaxy S7 posiada te cechy, a ponadto oferuje usługę Samsung Pay, która umożliwia pokrycie wydatków służbowych, gdy pracownicy zdalni są w terenie. Plan taryfowy T-Mobile może również wyeliminować nadmierne opłaty za transmisję danych i roczne umowy serwisowe, aby jeszcze bardziej ograniczyć koszty ogólne.

Pomyśl o elastyczności

Istnieje wiele udogodnień dla pracowników, które nie kosztują ani grosza, a mogą poprawić wyniki finansowe firmy. Badania wykazały, że pracownicy, którzy mogą pracować w domu, są bardziej produktywni, rzadziej chorują i łatwiej ich zatrzymać niż tych, którzy pracują w tradycyjnym miejscu pracy.

Pozwól pracownikom pracować w domu, przychodzić do biura późno i pracować w zmodyfikowanym harmonogramie lub wychodzić na spotkania i niezbędne sprawunki. Wyznacz granice, oferując elastyczne harmonogramy pracownikom, którzy spełniają aktualne cele i standardy produktywności, aby pomóc podnieść poprzeczkę. Możesz również polegać na aplikacjach takich jak Slack, aby pomóc pozostać w kontakcie z pracownikami zdalnymi i pracującymi na odległość. Pracownicy mogą przeciągać i upuszczać pliki, komunikować się w czasie rzeczywistym za pomocą wiadomości i zarządzać projektami w jednym miejscu.

Wspieraj wolontariat

Jak podaje organizacja America's Charities, posiadanie programu wolontariatu pracowniczego może potencjalnie przynieść firmom oszczędności rzędu od 1 000 do 6 000 USD na pracownika. Wolontariat pomaga pracownikom utrzymać zaangażowanie w pracy, zmniejsza rotację pracowników i sprawia, że są oni bardziej zadowoleni. Zaoferuj płatny dzień wolontariatu lub wesprzyj ulubione organizacje charytatywne swoich pracowników. Możesz również zgłosić się do wolontariatu jako cała firma i oddać się społeczności, wykorzystując swoje umiejętności i usługi.

Przynieś swoje zwierzę do pracy

Jeśli Twoja firma nie może przyjąć elastycznego harmonogramu pracy lub płatnego czasu wolnego na wolontariat, istnieją inne, niekosztowne sposoby oferowania pracownikom przywilejów. The Humane Society odkryło, że pozwalanie psom w miejscu pracy sprawia, że ludzie są szczęśliwsi i bardziej wydajni. Jedna z ankietowanych firm stwierdziła, że wpuszczanie psów pozytywnie wpłynęło na morale, komunikację i współpracę.

Zacznij powoli, oferując pracownikom możliwość zapisania się na listę, kiedy chcą przyprowadzić swoje zwierzęta, aby uniknąć zbyt częstego kontaktu z nowymi futrzanymi przyjaciółmi. Możesz również wyznaczyć każdemu pracownikowi określoną liczbę dni w miesiącu na przyprowadzenie swojego pupila. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, stwórz politykę otwartych drzwi dla psów i zacznij organizować spotkania spacerowe dla wszystkich, aby mogli zażyć trochę ruchu.

Pobierz eBook i poznaj praktyczne pomysły na zaprojektowanie działań angażujących pracowników dla Twojego zespołu!

Zdjęcie na licencji Depositphotos.com